История
История на компанията започва през 1985 г. с проблясък на вдъхновение. Когато мотопеди и скутери са били пренебрегвани от големите петролни компании, мотоциклетни ентусиасти, със седалище в Екс-ан-Прованс, реши да започне гама от масла, специално разработени за 2-тактови двигатели, което е последният писък на модата сред подрастващите. Те искаха да даде на младата компания късмет и положителни име и така го наричат Ipone, име директно вдъхновен от ИПОН по джудо, което е най-високата оценка за боец която може да се постигне и го прави победител. Име, което също има силна връзка с Япония и нейните легендарни производители на мотоциклети, на които се падат 70% от мото продажбите.
Десет години по-късно, Ipone се утвърди като френският лидер в 2-тактовите масла, и става известен в оф-роуд сектора. Стратегия на продажбите на компанията да разшири Ipone като въведе продажбата на ягода ароматно масло. Продукт, който е огромен успех сред младите хора, въпреки че никой не вярва в нея първоначално.
В същото време, Ipone реши да се конкурират с големите фирми чрез преодоляване на пазара за моторциклети . Марката стартира първите си смазочни материали, целящи единствено и за мотоциклети и успехът бе потвърден през 2003 г., когато бе подписано споразумение за партньорство с Yamaha. Тогава се появиха Ipone стикер на състезателни мотоциклети, който подчертават своята увереност в продуктите на Ipone. Укрепен от тази нова слава, марката спонсорира най-великите състезатели, като Стефан Петерханзел, Ричард Sainct и Сирил Деспре. Стратегия, която бе измислена да дава много бързо плодове с много победи в състезанията за издръжливост и в рали "Дакар".
Ipone използва тези състезателни успехи и започна да разширява своята гама от мотоциклетни смазочни материали: атв , моторни шейни, скутери, джетове и др
Гладни за по-нататъшни успехи, Ipone създаде пълна гама продукти за поддръжка, посветена на мотоциклетния пазар която не съществуваше дотогава.
Тъй като успехът на марката се разраства във Франция, Ipone стартира план за износ през 2003 г. Въоръжени с най-качественни продукти, стилни и иновативни опаковки, широка гама с млад и динамичен образ, компанията бързо създаде дистрибуторски мрежи в Европа и Северна Америка. Ipone вече разпространява продуктите си в повече от тридесет страни. С цел да се отговори на специфичните изисквания на някои пазари, обхвата е разширен, да включи специални моторни шейни и джет ски масла. За да се гарантира по-нататъшно развитие, Ipone увеличи участието му в международни прояви (World Superbike, Париж Дакар, Red Bull Romaniacs).